Προβολή
  • Α.Αλκοολικοί
  • Νηφάλιοι
  • Alzhaimer
  • safeline
  • ΟΚΑΝΑ
  • Άλμα ζωής
  • ΚΕΘΕΑ
  • WWF
  • Χαμόγελο του Παιδιού
  • Ε.Ο.Μ
  • Πυξίδα
  • photo
Προβολή
Λιναρόσπορος
  • Μέγεθος γραμματοσειράς
Ημερομηνία δημοσίευσης: 08/04/2009
Συντάκτης: Κάλφας Ιωάννης M.Sc. (Κλινικός Διατροφολόγος- Διαιτολόγος)

Το λινάρι θεωρείται ένα από τα αρχαιότερα καλλιεργήσιμα φυτά το οποίο χρησίμευε  για την κατασκευή των λινών υφασμάτων αλλά έγινε ιδιαίτερα γνωστό για τις θεραπευτικές ιδιότητες των σπόρων του.  Η μεγάλη σημασία αυτού του αρχαίου ιατρικού φυτού φαίνεται άλλωστε και από την λατινική του ονομασία linus usitatissimus, που σημαίνει «λινάρι το χρησιμότατο». Η ελαφρά γλυκιά γεύση τους σε συνδυασμό με την υψηλή περιεκτικότητα τους σε ωφέλιμα για την υγεία θρεπτικά συστατικά καθιστούν τα αρχαία αυτά σπόρια του λιναριού μια σύγχρονη θαυματουργή τροφή η οποία δεν θα πρέπει να λείπει από το διαιτολόγιο μας

Θρεπτικό Προφίλ

Ο λιναρόσπορός και το λινέλαιο είναι ιδιαίτερα πλούσια σε άλφα λινολενικό οξύ, ένα απαραίτητο για τον άνθρωπο θρεπτικό συστατικό της κατηγορίας των ω-3 λιπαρών οξέων τα οποία είναι παρόμοιας θρεπτικής αξίας με αυτά των λιπαρών ψαριών (όπως το σκουμπρί, ο σολομός, ο τόνος). Είναι εξαιρετική πηγή φυτικών ινών και μαγγανίου και είναι πλούσιος σε φυλικό οξύ, βιταμίνη Β6, μαγνήσιο, ασβέστιο, φώσφορο και χαλκό. Επίσης έχει υψηλή περιεκτικότητα στο φυτοοιστρογόνο λιγνάνη  η οποία είναι γνωστή για τις αντιοξειδωτικές της ιδιότητες.

Θρεπτική Ταυτότητα

Θρεπτική αξία ανά 100 γρ.
Θερμίδες : 450
Πρωτεΐνες : 26 γρ.
Λιπαρά : 35 γρ.
Ω-3 λιπαρά : 21 γρ.
Yδατάνθρακες : 32,5 γρ.
Φυτικές ίνες : 17 γρ.
Mαγνήσιο : 38 mg
Aσβέστιο : 210 mg
Φυλλικό οξύ : 278 μg

Οφέλη για την υγεία μας (Που ωφελεί)

Αντιφλεγμονώδης Δράση

Η ισορροπία των ω-3 και ω-6 λιπαρών οξέων είναι πολύ σημαντική για την υγεία μας. Δυστυχώς όμως ο σύγχρονος τρόπος διατροφής χαρακτηρίζεται από πλεόνασμα ω-6 λιπαρών οξέων , το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε χρόνιες οξειδωτικές και φλεγμονώδεις παθήσεις όπως καρδιαγγειακά νοσήματα, ρευματοειδής αρθρίτιδα, άσθμα, και ενδεχομένως σε ορισμένες μορφές καρκίνου. Η υψηλή περιεκτικότητα του λιναρόσπορου και κυρίως του λινελαίου σε α- λινολενικό οξύ μπορεί να βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό στην εξισορρόπηση αυτών των δύο λιπαρών οξέων και έτσι να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο για χρόνιες ασθένειες.

Για Καρδιαγγειακά νοσήματα, Σακχαρώδη Διαβήτη και Καρκίνο του εντέρου.

Τα ω3 λιπαρά οξέα του λιναρόσπορου  χρησιμοποιούνται επίσης από το οργανισμό για την παραγωγή ουσιών οι οποίες μειώνουν τις πιθανότητες δημιουργίας θρόμβων στο αίμα και επακόλουθα μείωνονται οι κίνδυνοι καρδιακής προσβολής και εμφραγμάτων.

Εκτός από πολύ ωφέλιμα για την υγεία ω-3 λιπαρά οξέα που μας προσφέρει ο λιναρόσπορος δια μέσου της διατροφής, μας παρέχει και τις επίσης πολύ ευεργετικές φυτικές ίνες. Οι φυτικές  ίνες που υπάρχουν στο λιναρόσπορο έχουν την ιδιότητα να μειώνουν τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα, να ρυθμίζουν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και να προάγουν την υγεία του παχέως εντέρου. Κατά αυτόν τον τρόπο θωρακίζουν τον οργανισμό μας έναντι των καρδιαγγειακών νοσημάτων, του διαβήτη και του καρκίνου του παχέως εντέρου.

Κατά του καρκίνου του προστάτη

Πρόσφατες έρευνες βρήκαν ότι η υψηλή περιεκτικότητα του λιναρόσπορου σε ω-3 λιπαρά οξέα και σε λιγνάνες  μπορούν να μειώσουν σημαντικά την ανάπτυξη του όγκου σε άτομα  με καρκίνο του προστάτη. Συγκεκριμένα σε μια κλινική έρευνα στην οποία συμμετείχαν 80 άντρες βρέθηκε ότι τα άτομα που είχαν καταναλώσει 30 γρ λιναρόσπορου ημερησίως μείωσαν σημαντικά έως και τελείως την ανάπτυξη των καρκινικών όγκων. Οι ερευνητές απέδωσαν αυτό το φαινόμενο στην ικανότητα των ω 3 λιπαρών οξέων να εμποδίζουν την προσβολή υγιών κυττάρων από τα καρκινικά. Επίσης σημείωσαν ότι η  αντιοξειδωτική ικανότητα των λιγνάνων μπορεί να μειώσει σημαντικά την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων.

Άλλα οφέλη

Ο λιναρόσπορος προάγει επίσης την σκελετική υγεία, βοηθάει στην ρύθμιση της υψηλής αρτηριακής πίεσης, μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού και βοηθάει στην δυσκοιλιότητα

Tips

  • Επειδή οι σπόροι του λιναριού είναι δύσπεπτοι λόγω του σκληρού κελύφους του καλό είναι είτε να τους αφήσετε στο νερό όλη την νύχτα ούτως ώστε να μαλακώσουν και να είναι πιο εύπεπτοι είτε να προτιμήσετε αλεύρι λιναριού.
  • Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον λιναρόσπορο σε σαλάτες, σε δημητριακά και σε σπιτικά ψωμιά.
  • Το λινέλαιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις σαλάτες και στο φαγητό σας.

Μυστικό.

  • Ο λιναρόσπορος λόγω της υψηλής περιεκτικότητας του σε α-λινολενικό οξύ μπορεί να αποτελέσει μια πολύ καλή και εξίσου θρεπτική λύση για όσους δεν τρώνε ψάρι.
  • Πέντε κουταλιές της σούπας λιναρόσπορου ημερησίως, μπορούν να μειώσουν την "κακή" χοληστερόλη(LDL) κατά 10% μόλις σε ένα μήνα
φωτογραφία
φωτογραφία

Σε μια από τις βασικές θέσεις της Μεσογειακής πυραμίδας συναντάμε μια κατεξοχήν παρεξηγημένη ομάδα τροφίμων, τους ξηρούς καρπούς. Η θέση τους εκεί αποδεικνύει την υψηλή τους θρεπτική αξία

 

 

φωτογραφία
φωτογραφία

Έχουμε πια μπεί για τα καλά σε ρυθμούς και θερμοκρασίες καλοκαιρινές και γιατί όχι σε διατροφικές συνήθειες που συνάδουν με την εποχή! Την τιμητική τους έχουν τα φρούτα τους καλοκαιρινούς μήνες με μεγάλη ποικιλία και τεράστια ωφέλη για την υγεία μας.

 

 

Προβολή

Ενα πολύπλοκο, τριπλό σύστημα εντοπισμού του μελλοντικού θύματός τους διαθέτουν τα κουνούπια, τα οποία χρησιμοποιούν πρώτα την όσφρηση, ύστερα την όραση και στο τέλος τους ανιχνευτές θερμότητάς τους για να προσγειωθούν με ασφάλεια στον στόχο τους.

Αν είστε φανατικοί της σωματικής άσκησης και δεν σας πτοούν ούτε οι θερμοκρασίες καύσωνα, μάθετε τι πρέπει να προσέξετε, καθώς ο συνδυασμός ζέστης και έντονης σωματικής δραστηριότητας εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την υγεία σας.

 

 

Προβολή

Η έκθεση στον ήλιο, ιδιαίτερα το καλοκαίρι που η ηλιακή ακτινοβολία είναι εντονότερη, δεν επηρεάζει μόνο το δέρμα αλλά και τα μάτια μας. Η προστασία τους λοιπόν θα πρέπει να αποτελεί πάντοτε προτεραιότητα προκειμένου να αποφεύγονται οφθαλμολογικά προβλήματα που κυμαίνονται από τις απλές ρυτίδες γύρω απ’ αυτά έως κακοήθεις νεοπλασίες.

Προβολή
φωτογραφία
φωτογραφία

Ένα βαρύ ή πλούσιο σε θερμίδες γεύμα μπορεί να σας αφήσει άυπνους όλη τη νύχτα. Ακολουθώντας τους παρακάτω διατροφικούς κανόνες μπορείτε να διαφυλάξετε την ποιότητα του ύπνου σας.

 

 

φωτογραφία
φωτογραφία

Επιλέγουμε το σωστό αντηλιακό ανάλογα με το χρώμα και τον τύπο του δέρματός μας, την ηλικία μας, τις δραστηριότητές μας. Η εφαρμογή του αντηλιακού πρέπει να γίνεται 20 – 30 λεπτά πριν την έκθεση στον ήλιο, δηλαδή πρακτικά πριν ξεκινήσουμε από το σπίτι.

φωτογραφία
φωτογραφία

Η ακμή είναι ένα χρόνιο πρόβλημα που δεν είναι χαρακτηριστικό της εφηβείας, όπως πολλοί πιστεύουν. Αν και είναι πιο συχνή στους έφηβους, αφορά όλες τις ηλικίες διότι μπορεί να εμφανιστεί για πρώτη φοράακόμα και μέχρι τα 40 ή να συνεχιστεί και μετά από αυτήν την ηλικία.

φωτογραφία
φωτογραφία

Μια νέα αμερικανική μελέτη της αρχαίας κινεζικής τέχνης - η οποία περιλαμβάνει την εισαγωγή λεπτών βελόνων σε διάφορα μέρη του σώματος - έχει χαρακτηριστεί ως η ισχυρότερη απόδειξη ότι μπορεί να έχει πραγματικά οφέλη.

Προβολή
ΕκτύπωσηΠροεπισκόπηση Εκτύπωσης