Sun. Jan 20th, 2019

Η εμμηνόπαυση & το προεμμηνορυσιακό σύνδρομο.

Η εμμηνόπαυση & το προεμμηνορυσιακό σύνδρομο.

Το προεμμηνορυσιακό σύνδρομο (ΠΕΣ) είναι από τα συχνότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες πριν από την εμμηνόπαυση.

Οι εξάψεις είναι το πλέων συχνό σύμπτωμα , η κατάθλιψη ακολουθεί και γενικά υπολογίζεται ότι 90% των γυναικών παρουσιάζουν το σύνδρομο. Στις περισσότερες γυναίκες τα συμπτώματα μπορεί να είναι ήπια.

Όμως στο 8% έως 20% των γυναικών, το ΠΕΣ είναι τόσο σοβαρό που έχει αρνητικές επιπτώσεις στην οικογενειακή και επαγγελματική τους ζωή με διαταραχές των διαπροσωπικών σχέσεων.

Πρόκειται για ένα σύνολο συμπτωμάτων που επηρεάζουν τον ψυχικό κόσμο και το σώμα των γυναικών. Η αιτιολογία του συνδρόμου δεν έχει ακόμη διαλευκανθεί πλήρως. Έχει εξετασθεί ο ρόλος των ορμονικών μεταβολών (οιστρογόνα, προγεστερόνη), των νευροδιαβιβαστών και της σεροτονίνης.

Εμφανίζεται συνήθως κατά την εβδομάδα πριν από την έναρξη της περιόδου. Όταν αρχίζει η περίοδος τα συμπτώματα υποχωρούν.

Τα σημεία και συμπτώματα του προεμμηνορυσιακού συνδρόμου  περιλαμβάνουν:

Α. Σωματικά:

Αίσθημα τάσης και πρήξιμο των μαστών Κούραση Αϋπνία Εξάψεις Πονοκέφαλος Πόνους στους μυς και στις αρθρώσεις Πόνος στο κάτω μέρος της κοιλιάς (λεκάνη, πύελος) Διάρροια ή δυσκοιλιότητα Ανορεξία ή βουλιμία και τάση για κατανάλωση γλυκών Ενοχλήσεις στο στομάχι και φούσκωμα

Β. Ψυχικά:

Κατάθλιψη Τάση για κλάμα Αλλαγές διάθεσης Άγχος Ευερεθιστικότητα, εκνευρισμός Θυμός

Δυσκολίες συγκέντρωσης και μνήμης

Για την αντιμετώπιση του προεμμηνορυσιακού συνδρόμου μπορούν να βοηθήσουν η σωματική άσκηση  ,( γυμναστική,) η χαλάρωση, οι αλλαγές διατροφής. Σε σοβαρότερες περιπτώσεις ο γιατρός μπορεί να συστήσει ορισμένα φάρμακα.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα Αμερικανών γιατρών από διάφορα πανεπιστήμια, μια διατροφή πλούσια σε ασβέστιο και βιταμίνη D, Ε,Β6,Β12, μπορεί να μειώνει τον κίνδυνο του ΠΕΣ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *